Delivery Country:
Currency:
+48 52 364 11 60 Konsultacja projektowa

POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskanych przez serwisy internetowe:  planikafires.com, planikafires.pl, planikafires.de, planikafires.fr, planikafires.it, planikafires.es, sklep.planika.com, shop.planika.com, store.planika.com, q-boo.com (zwane dalej: “Serwisami”).
2. Właścicielem Serwisu jest PLANIKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Bydgoszczy (85-862), ul. Bydgoskich Przemysłowców 10, NIP: 5542520460, REGON: 093115222, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000151091, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000 zł; e-mail: [email protected], zwana dalej PLANIKA SP. Z O.O. PLANIKA SP. Z O.O. jest również Administratorem Danych Osobowych.
3. Dane osobowe zbierane przez PLANIKA SP. Z O.O. za pośrednictwem Serwisów są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
4. PLANIKA SP. Z O.O. dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających Serwisy.
Artykuł 1 – Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
1. PLANIKA SP. Z O.O. zbiera dane osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową (zwanych dalej Przedsiębiorcami) oraz dane osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, zwanych dalej Klientami.
2. Dane osobowe Klientów zbierane są w celu:
a) złożenia zamówienia w Serwisie prowadzącym sklep internetowy w celu realizacji umowy sprzedaży. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
b) korzystania z usługi formularza kontaktowego w celu uzyskania odpowiedzi na zadane pytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest oparte o zgodę użytkownika oraz w celu prowadzenia działalności przez Administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. W przypadku składania zamówienia w Serwisie prowadzącym sklep internetowy Klient podaje następujące dane:
a) adres e-mail;
b) dane adresowe:
a. kod pocztowy i miejsce zamieszkania;
b. kraj;
c. ulica i numer domu/mieszkania.
c) imię i nazwisko;
d) numer telefonu;
4. W przypadku Przedsiębiorców powyżej zakres danych jest dodatkowo rozszerzany o:
a) nazwę firmy;
b) numer NIP.
5. W przypadku korzystania z usługi formularza kontaktowego Klient podaje następujące dane:
a) e-mail;
b) imię i nazwisko;
c) numer telefonu;
6. Podczas przeglądania Serwisu mogą być zbierane dodatkowe informacje, takie jak adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, typ przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
7. Od Klientów mogą być również gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które klikają lub innych czynnościach, podejmowanych przez nich w Serwisach. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
8. W celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być udostępnione dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z funkcjonalności Serwisów, takie jak: imię, nazwisko, informacje o korzystaniu z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu korzystania z usług przez Klienta, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna – prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w postaci ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed roszczeniami w postępowaniu sądowym i przed innymi organami państwowymi.

Szczegółowy opis celów przetwarzania danych osobowych zamieszczono w poniższej tabeli:

CelDane osobowePodstawa prawna przetwarzaniaCzas przechowywania danych
KORZYSTANIE Z SERWISÓW Prowadząc Serwisy ADO umożliwia Użytkownikom ich odwiedzanie oraz przeglądanie zamieszczonych treści.
Świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania treści gromadzonych w Serwisach adres IPart. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowy, której jesteś stronądo momentu zakończenia świadczenia usługi drogą elektroniczną
Prowadzenie analiz i statystykinformacje o podejmowanych działaniach na stronie (w Serwisach), analiza ruchu na stronieart. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług  do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu
Ustalenie i dochodzenie roszczeń lub obrony przed roszczeniamiinformacje o podejmowanych działaniach na stronie (w Serwisach), analiza ruchu na stronieart. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na ochronie jego praw i interesów gospodarczych6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
Działania marketingowe Administratora oraz innych podmiotówinformacje o podejmowanych działaniach na stronie (w Serwisach), analiza ruchu na stroniezasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji Działania marketingowe 
ZAŁOŻENIE I OBSŁUGA KONTA W SERWISACH Korzystanie z pełnej funkcjonalności w Serwisach sprzedażowych wymaga rejestracji Konta. Założenie i korzystanie z Konta wiąże się z przetwarzaniem przez ADO danych osobowych posiadaczy kont.
Założenie i prowadzenie konta – świadczenie usług drogą elektroniczną            imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny dane osobowe niezbędne do założenia i obsługi Kontaart. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowy, której jesteś stronądo momentu zakończenia świadczenia usługi drogą elektroniczną
Obsługa reklamacji wnoszonych przez Klientówimię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, treść korespondencjiart. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z przepisami ustawy o prawach konsumenta (dotyczy wykonania obowiązku prawnego)do momentu zakończenia procesu reklamacyjnego
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy lub związanych ze świadczeniem usług, (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, treść korespondencjiart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO)6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
ŚWIADCZENIE USŁUG PODSTAWOWYCH – SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ, SPRZEDAŻ TOWARÓW
Składanie zamówień i wykonanie umowy sprzedażyimię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane adresowe (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), NIP (w przypadku wystawienia faktury), zakres zamówieniaart. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowy, której jesteś stronądo momentu wykonania umowy
Obsługa reklamacji wnoszonych przez Klientówimię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, kraj, nazwa produktu, numer seryjny produktu, rodzaj paliwa używanego w produkcie, miejsce zakupu, treść korespondencji,art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z przepisami ustawy o prawach konsumenta (dotyczy wykonania obowiązku prawnego)  do momentu zakończenia procesu reklamacyjnego
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy lub związanych ze świadczeniem usług, (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, treść korespondencji, nr IP, nr rachunku bankowego, nr karty płatniczej, zakres zamówieniaart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO)6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
Realizacja obowiązków ustawowych wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowychzakres danych wskazany przez obowiązujące przepisyart. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z przepisami podatkowymi odnośnie podatku dochodowego od osób fizycznych (dotyczy wykonania obowiązku prawnego)5 lat licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym wykonano usługę 
USŁUGI DODATKOWE ORAZ WSPARCIE W USŁUGACH ŚWIADCZONYCH PRZEZ PODMIOTY TRZECIE Umożliwiamy korzystanie z usług dodatkowych lub usług oferowanych przez podmioty trzecie (związane z finansowaniem zakupu towarów).
Wsparcie dla usług kredytowych świadczonych przez Shoppay, Paypal, GPay, przelewy24.pl, PayProimię, nazwisko, adres email, zakres złożonego zamówieniaart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO polegający na poszerzaniu dostępności usług ADO)do momentu zakończenia korzystania z usług ADO lub wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Świadczenie usług – usługa obsługi urządzeń (kominków) z wykorzystaniem funkcjonalności Aplikacji Planika Controlnazwa, imię nazwisko, , adres email, adres pocztowy, kraj, numer telefonu,art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)  do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Świadczenie usług – usługa obsługi urządzeń (kominków) z wykorzystaniem funkcjonalności Aplikacji Planika BEVadres email, imię, model kominka, adres IPart. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)  do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami związanymi ze świadczeniem usług dodatkowych (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, treść korespondencjiart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO)6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
PRZESYŁANIE NEWSLETTERA Newsletter jest jednym z narzędzi służących kontaktom z Klientami. ADO przedstawia i promuje w ten sposób prowadzoną działalność handlową. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zawartej z nami umowy odnośnie newslettera i zgody na otrzymywanie treści handlowych zgodnie z PKE (Prawo komunikacji elektronicznej) – którą można wycofać w każdym momencie.
Przesyłanie newslettera – promocja marki i towarów ADOadres email, imięart. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowy, której jesteś stroną w związku z przepisami Prawa komunikacji elektronicznejdo momentu zakończenia świadczenia usługi drogą elektroniczną
KORZYSTANIE Z FORMULARZA DO KONSULTACJI PROJEKTOWYCH Z KLIENTAMI Formularz jest jednym z narzędzi służących kontaktom z Klientami. ADO przedstawia i promuje w ten sposób prowadzoną działalność handlową.
Kontakt z potencjalnym klientem – promocja marki i towarów ADOadres email, imię, branża, temat rozmowy, treść wiadomości,art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Zapobieganie naruszeniom w prowadzonej komunikacji – zapewnianie zgodności w  zakresie usuwania lub moderowania treści nielegalnychadres email, imię, branża, temat rozmowy, treść wiadomości,przetwarzanie niezbędne jest do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  3 lata od zakończenia roku, w którym dokonano naruszenia  
PRZESYŁANIE LOOKBOOKA ZAMÓWIONEGO PRZEZ KLIENTA
Kontakt z potencjalnym klientem – promocja marki i towarów ADOadres email, imię, branża,art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
KORZYSTANIE Z FORMULARZA KONTAKTOWEGO Korzystanie z tej funkcjonalności zapewnia ADO możliwość kontaktu w sprawach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Kontaktowanie się z Klientami w celach związanych ze świadczeniem usług, promocją marki i towarów ADO poprzez dostępne kanały komunikacji w tym z użyciem korespondencji elektronicznej, telefonu, czatu, social mediów        (Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Pinterest, Tik Tok)imię, adres e-mail, branża, temat korespondencji, treść korespondencji   w odniesieniu do formularzy kontaktowych w social mediach: zdjęcie profilowe, informacje o wykształceniu i doświadczeniu zawodowym, informacje o lokalizacji, komentarze i treści, które zamieszczasz na naszych profilach w social mediachart. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Zapobieganie naruszeniom w prowadzonej komunikacji – zapewnianie zgodności w  zakresie usuwania lub moderowania treści nielegalnychimię, adres e-mail, numer telefonu, treść korespondencji   w odniesieniu do formularzy kontaktowych w social mediach: zdjęcie profilowe, informacje o wykształceniu i doświadczeniu zawodowym, informacje o lokalizacji, komentarze i treści, które zamieszczasz na naszych profilach w social mediachprzetwarzanie niezbędne jest do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  3 lata od zakończenia roku, w którym dokonano naruszenia  
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy lub związanych ze świadczeniem usług (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, adres e-mail, numer telefonu, treść korespondencjiart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO)6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
KORZYSTANIE Z CZATU Korzystanie z tej funkcjonalności zapewnia ADO możliwość kontaktu w sprawach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Kontaktowanie się z Klientami w celach związanych ze świadczeniem usług, promocją marki i towarów ADOimię, adres email, treść rozmowyart. 6 ust. 1 lit. a) RODO (przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych)do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Zapobieganie naruszeniom w prowadzonej komunikacji – zapewnianie zgodności w  zakresie usuwania lub moderowania treści nielegalnychimię, adres email, treść rozmowyprzetwarzanie niezbędne jest do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  3 lata od zakończenia roku, w którym dokonano naruszenia  
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy lub związanych ze świadczeniem usług (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, adres e-mail, treść rozmowyart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO)6 lat w przypadku roszczeń konsumentów; 3 lata w przypadku roszczeń przedsiębiorców lub wobec przedsiębiorców
PROWADZENIE ANALIZ I STATYSTYK ADO wykorzystuje dane osobowe w celach analitycznych i statystycznych. Dokonuje analizy preferencji zakupowych i poprawy jakości oraz zakresu usług. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się za pośrednictwem plików cookies oraz podobnej technologii, po wyrażeniu zgody na przechowywanie takich informacji w urządzeniu końcowym.
Analiza ruchu w Serwisach    adres IP, czas wizyty, informacje o urządzeniu i przeglądarce, a także informacje dotyczące korzystania ze strony Serwisu  art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowychdo momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
DZIAŁANIA MARKETINGOWE ADO może również wykorzystywać dane osobowe w celu prowadzenia działań marketingowych towarów oferowanych przez ADO. Działania marketingowe mogą polegać na: wyświetlaniu na stronie internetowej treści marketingowych, które nie są dostosowane do Twoich preferencji – wtedy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu ADO polegającego na promowaniu prowadzonej działalności gospodarczej;wyświetlaniu na stronie internetowej treści marketingowych, które są dopasowane do preferencji (na podstawie profilowania). Dane osobowe są przetwarzane dla celów marketingowych na podstawie zgody, którą możesz wycofać w każdym momencie. Tego typu przetwarzanie danych osobowych dotyczy także sytuacji gdy przetwarzane są dane gromadzone za pośrednictwem plików cookies. 
Marketing bezpośredni towarów i usług własnych, w tym remarketingimię, adres IP, adres email, dane przeglądarkiart. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. przetwarzanie w celu realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na marketingu bezpośrednim usług własnych, w tym remarketingudo momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Wyświetlanie reklam na podstawie uprzednio przeglądanych treści (na podstawie profilowania)imię, adres IP, adres email, dane przeglądarki, preferencje zakupoweart. 6 ust. 1 lit. a) RODO przetwarzanie na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowychdo momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną z wykorzystaniem różnych form komunikacjinumer telefonu lub adres do korespondencji elektronicznejArt. 6 ust. 1 lit. a) RODO w związku z przepisami Prawa komunikacji elektronicznejdo momentu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
PROFILE NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH ADO posiada publiczne profile na portalach społecznościowych Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Pinterest, Tik Tok. Przetwarzamy dane, które pozostawiają osoby odwiedzające te profile (art. komentarze, polubienia).
Efektywne prowadzenie profili, poprzez przedstawianie użytkownikom portali informacji o aktywności ADOzachowanie na profilu, polubienia, komentarze, opinieart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na promowaniu własnej marki oraz poprawianiu jakości świadczonych usługdo momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Statystyka i analiza ruchu na profilach art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na promowaniu własnej marki oraz poprawianiu jakości świadczonych usługdo momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniamidane ujawnione w związku z danym roszczeniemart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na promowaniu własnej marki oraz poprawianiu jakości świadczonych usługdo momentu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Zapobieganie naruszeniom w prowadzonej komunikacji – zapewnianie zgodności w  zakresie usuwania lub moderowania treści nielegalnychimię, adres email, treść wpisuprzetwarzanie niezbędne jest do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  3 lata od zakończenia roku, w którym dokonano naruszenia  
  PRZECIWDZIAŁANIE NADUŻYCIOM I ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA SERWISU W celu zapewnienia odpowiedniego działania Serwisu ADO monitoruje jakie działania podejmują użytkownicy, czy nie podejmują działań utrudniających innym klientom dokonywanie zakupów. Analiza ta jest podejmowana w oparciu o historię transakcji użytkowników, bez zautomatyzowanego przetwarzania danych.
Przeciwdziałanie nadużyciomzakres aktywności w Serwisach, historia zakupów, imię i nazwiskoart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO i prowadzonej przez niego działalności gospodarczejdo momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami (w tym prowadzenie postępowań sądowych)zakres aktywności w Serwisach, historia zakupów, imię i nazwiskoart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO i prowadzonej przez niego działalności gospodarczejdo momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu
Zapewnienie bezpieczeństwa Usług (usługi świadczone drogą elektroniczną), w tym egzekwowanie przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie w szczególności  przeciwdziałaniu naruszeniom obowiązujących przepisów, usuwanie i moderowanie treści nielegalnychdane dotyczące korzystania z Usługi historia aktywności w SerwisachArt. 6 ust. 1 lit. b) RODO (niezbędność do zawarcia i wykonania Umowy) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  3 lata od zakończenia roku, w którym dokonano naruszenia  
Umożliwienie prawidłowego wykonywania umowyimię, nazwisko, nazwa i adres organizacji, zajmowane stanowiskoart. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu ADOprzez okres niezbędny do realizacji interesów oraz wykonania obowiązków
WERYFIKACJA OSÓB NA LISTACH SANKCYJNYCH ADO ma obowiązek weryfikacji, czy współpracuje on pośrednio lub bezpośrednio z podmiotami z listy podmiotów prowadzonej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Rzeczpospolitej polskiej, na podstawie: ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r.;Rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy;Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających.
Realizacja obowiązków nałożonych przez obowiązujące przepisy prawneimię, nazwisko, fakt wpisania na listę sankcyjną, kraj, rodzaje środków sankcyjnychart. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z ustawą o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r. oraz w/w rozporządzeniamiprzez okres trwania obowiązku prawnego ADO przy uwzględnieniu okresu współpracy z kontrahentem, który podlega weryfikacji
NETWORKING ADO uczestniczy w wydarzeniach i spotkaniach biznesowych. Nawiązywanie relacji biznesowych jest jednym z celów takich spotkań – w związku z tym przetwarzamy dane osobowe.
Budowanie i wykorzystywanie trwałych wzajemnych kontaktów biznesowych (networking) podczas spotkań biznesowych, na wydarzeniach branżowych czy też poprzez wymianę wizytówek – w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowychimię, nazwisko, stanowisko, nazwa i adres organizacji, numer telefonu, adres emailart. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes –  tworzenie sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością gospodarcządo momentu złożeniu skutecznego sprzeciwu
KONTAKT TELEFONICZNY Klienci mogą kontaktować się z ADO telefonicznie, zarówno w sprawach związanych jak i niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami. Kontakt telefoniczny jest możliwy także poprzez specjalnie do tego przeznaczoną infolinię.
Obsługa klientów i interesantówimię, nazwisko, treść rozmowyart. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO – niezbędność przetwarzania do świadczenia usługdo momentu złożeniu skutecznego sprzeciwu
MONIORING WIZYJNY W związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia Administrator stosuje monitoring wizyjny. Kontroli podlega wstęp do obiektów i na teren przez zarządzany przez ADO. Obszar objęty przez Administratora monitoringiem jest oznakowany za pomocą odpowiednich znaków graficznych.  
Zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia oraz utrzymanie porządku na terenie obiektuwizerunek osób przebywających na terenie należącym do ADOart. 6 ust. 1 lit. f) RODO uzasadniony interes ADO – zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się na terenie zarządzanym przez Administratorado momentu złożeniu skutecznego sprzeciwu
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniamiwizerunekart. 6 ust. 1 lit. f) RODO prawnie uzasadniony interes ADO – ochrona praw Administratorado momentu złożeniu skutecznego sprzeciwu
INFORMACJE O PRODUKTACH NIEBEZPIECZNYCH Zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów, ADO prowadzi wewnętrzny rejestr skarg w zakresie bezpieczeństwa produktów.
Prowadzenie wewnętrznego rejestru skarg w zakresie bezpieczeństwa produktówadres email, imię i nazwisko zgłaszającego, treść zgłoszenia o produkcie niebezpiecznymart. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Rozporządzeniem PE i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów5 lat od dnia wprowadzenia danych osobowych do rejestru skarg
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami (w tym prowadzenie postępowań sądowych)adres email, imię i nazwisko zgłaszającego, treść zgłoszenia o produkcie niebezpiecznymart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO i prowadzonej przez niego działalności gospodarczejdo momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu
PROWADZENIE REKRUTACJI ADO prowadzi rekrutacje pracowników zgodnie z obowiązującymi zasadami w zakresie ochrony danych osobowych.
Prowadzenie procesu rekrutacji na określone stanowiskaimię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wizerunek, adres email, numer telefonuart. 6 ust. 1 lit. a) RODO w zw. z art. 221 § 1 i 2 Kodeksu pracy, oraz art. 221 § 4 Kodeksu pracy, art. 6 ust. 1 lit. b), art. 6 ust. 1 lit. f) RODOokres niezbędny do zakończenia rekrutacji najpóźniej 6 m-cy od rozpoczęcia rekrutacji
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW PERSONELU KONTRAHENTÓW
Zawarcie i wykonywanie umów zawartych w trakcie prowadzenia działalności gospodarczejimię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail,art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowydo czasu zakończenia lub wygaśnięcia umowy
WYKONYWANIE INNYCH UMÓW
Wykonywanie umów zawartych w trakcie prowadzenia działalności gospodarczejimię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP, numer rachunku bankowego, informacje związane z wykonywaniem umowy, historia zamówieńart. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzanie w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy a także przetwarzanie niezbędne w celu wykonania umowy art. 6 ust. 1 lit. f) prawnie uzasadniony interes ADO polegający na wykonywaniu umowydo czasu zakończenia lub wygaśnięcia umowy
Realizacja obowiązków ustawowych wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowychzakres danych wskazany przez obowiązujące przepisyart. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z przepisami podatkowymi odnośnie podatku dochodowego od osób fizycznych (dotyczy wykonania obowiązku prawnego)5 lat licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym wykonano usługę 
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, nazwisko, stanowisko, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP, numer rachunku bankowego, informacje związane z wykonywaniem umowy, historia zamówieńart. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes ADO, polegający na ochronie praw ADO i prowadzonej przez niego działalności gospodarczejdo momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH SYGNALISTÓW
Przyjmowanie, weryfikowanie i wyjaśnianie zawiadomień zgłaszanych przez sygnalistów w związku z naruszeniami prawa dokonanymi przez ADOimię, nazwisko, numer telefonu, adres email, funkcja / stanowisko, dane pojawiające się w treści zawiadomienia w tym także dane szczególnej kategorii i dotyczące wyroków skazujących lub naruszeń prawaart. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024 r. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO tj.  przyjmowanie, weryfikowanie i wyjaśnianie zgłoszeń naruszeń prawa oraz dochodzenie i obrona przed roszczeniami3 lata od końca roku, w którym dane postępowanie się zakończyło dane podane nadmiarowo będą usuwane niezwłocznie, w terminie 14 dni od ustalenia braku znaczenia dla sprawy
Dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami (w tym prowadzenie postępowań sądowych)imię, nazwisko, numer telefonu, adres email, funkcja / stanowisko, dane pojawiające się w treści zawiadomienia w tym także dane szczególnej kategorii i dotyczące wyroków skazujących lub naruszeń prawaart. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024 r. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO tj.  przyjmowanie, weryfikowanie i wyjaśnianie zgłoszeń naruszeń prawa oraz dochodzenie i obrona przed roszczeniamiprzez okres przedawnienia roszczeń przysługujących ADO w związku z danym zdarzeniem oraz okresy przedawnienia karalności danych czynów, będących przedmiotem postępowań wewnętrznych
Zapewnienie bezpieczeństwa Usług (usługi świadczone drogą elektroniczną), w tym egzekwowanie przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie w szczególności  przeciwdziałaniu naruszeniom obowiązujących przepisów, usuwanie i moderowanie treści nielegalnych art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14.06.2024 r. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes ADO tj.  zapewnianie zgodności – w zakresie usuwania lub moderowania treści nielegalnych   art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)   

9. Dane osobowe są przekazywane PLANIKA SP. Z O.O. dobrowolnie.

Artykuł 2 – Komu są ujawniane lub przekazywane dane i jak długo są przechowywane?
1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta PLANIKA SP. Z O.O. przy prowadzeniu Serwisów, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom PLANIKA SP. Z O.O. poleceniom co do sposobu i metod przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
a) Podmioty przetwarzające. PLANIKA SP. Z O.O. korzysta z usług dostawców przetwarzających dane na zlecenie PLANIKA SP. Z O.O.. Należą do nich m.in. dostawcy usług hostingowych, dostawcy usług księgowych, dostawcy systemów marketingowych, systemów analizy ruchu w Serwisach, systemów analizy efektywności kampanii marketingowych;
b) Administratorzy. PLANIKA SP. Z O.O. korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych oraz usługi bankowe.
2. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedzibę głównie w Polsce i innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
3. Dane osobowe Klientów są przechowywane:
a) Jeżeli dane osobowe Klienta przetwarzane są na podstawie zgody, będą przetwarzane przez PLANIKA SP. Z O.O. tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić PLANIKA SP. Z O.O.. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata;
b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez PLANIKA SP. Z O.O. tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.

4. W przypadku dokonania zakupu w Serwisie prowadzącym sklep internetowy dane osobowe mogą być przekazywane firmie kurierskiej, w celu dostarczenia zamówionego towaru.
5. W przypadku, gdy Klient wybiera płatność poprzez system przelewy24.pl, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-198Poznań,ul. Pastelowa 8, 60-198), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

6. W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system PayPro, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15) wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935.

7. Dane Nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Użytkownikom lepszej obsługi, prowadzenia analiz danych statystycznych i dostosowania Serwisu do preferencji Użytkowników oraz administrowania Serwisem.
8. W przypadku zgłoszenia odpowiedniego żądania PLANIKA SP. Z O.O. udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Artykuł 3 – Mechanizm cookies, adres IP
1. Serwis używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez Serwis PLANIKA SP. Z O.O. na komputerze osoby odwiedzającej Serwis, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookies zazwyczaj zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, czas wygaśnięcia oraz indywidualną losową liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pozwalają dostosowywać oferowane przez PLANIKA SP. Z O.O. do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Serwis. Daje też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych w Serwisie informacji.
2. PLANIKA SP. Z O.O. stosuje dwa rodzaje plików cookies:
a) Cookies sesyjne: zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia po zakończeniu sesji danej przeglądarki internetowej lub wyłączeniu komputera. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Użytkownika.
b) Cookies trwałe: są przechowywane na dysku twardym komputera Użytkownika do momentu ich skasowania. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputera Użytkownika.
3. PLANIKA SP. Z O.O. wykorzystuje cookies własne w celu:
a) analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
4. PLANIKA SP. Z O.O. wykorzystuje Cookies zewnętrzne w celu:
a) popularyzacji serwisu internetowego za pośrednictwem serwisu społecznościowego Facebook.com (administrator cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii);
b) prezentowania treści multimedialnych w Serwisach, które są pobierane z zewnętrznego portalu internetowego www.youtube.com (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);
c) zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzia analitycznego Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA);
d) prezentowania Certyfikatu Zaufany Regulamin za pośrednictwem Serwisu rzetelnyregulamin.pl (administrator cookies zewnętrznego Rzetelna Grupa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Polska).
5. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Użytkowników Serwisu. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Użytkownicy mają jednak możliwość ograniczenia lub wyłączenia w swoich przeglądarkach internetowych dostępu plików cookies do komputerów. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie z Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
6. Poniżej przedstawiono sposób zmiany ustawień przeglądarek internetowych w zakresie stosowania plików cookies:
a) Chrome;
b) Przeglądarka w aplikacji Facebook;
c) Internet Explorer;
d) Microsoft EDGE;
e) Mozilla Firefox;
f) Opera;
g) Safari;
h) Samsung Browser.
7. PLANIKA SP. Z O.O. może gromadzić Twój adres IP. Adres IP to numer przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej stronę internetową przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest on przydzielany dynamicznie, tzn. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem i dlatego jest powszechnie uważany za informację nie pozwalającą na identyfikację osoby. Adres IP jest wykorzystywany przez PLANIKA SP. Z O.O. przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Serwisu, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Serwisu.
8. Witryny zawierają linki i hiperłącza do innych stron internetowych. PLANIKA SP. Z O.O. nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.
9. Stosowane pliki cookies:

Nazwa pliku cookieRodzaj pliku cookieCzas wygaśnięcia
__cf_bm, _cfuvid Funkcjonalny (Cloudflare, HubSpot) Sesja – 30 minut
 __hs_cookie_cat_pref, __hssc, __hssrc, __hstc Analityka / Funkcjonalny(HubSpot) Sesja – 13 miesięcy
 _clck, _clsk Analityka (Microsoft Clarity) 1 dzień – 1 rok
 _ga, _gid Analityka (Google Analytics) 24 godziny – 13 miesięcy
 __Secure-1PAPISID, __Secure-1PSID, __Secure-3PAPISID, __Secure-3PSID, __Secure-ENID, __Secure-1PSIDCC, __Secure-3PSIDCC, __Secure-1PSIDTS, __Secure-3PSIDTS Marketing / Bezpieczeństwo (Google) do 2 lat
 pll_language (jeśli dotyczy) Funkcjonalny (Preferowany język) 1 rok

Artykuł 4 – Prawa osób, których dane dotyczą
1. Prawo do wycofania zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO. 3 RODO.
a) Klient ma prawo do cofnięcia zgody, jakiej udzielił PLANIKA SP. Z O.O..
b) Cofnięcie zgody jest skuteczne od momentu jej wycofania.
c) Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem PLANIKA SP. Z O.O. wyłącznie za zgodą Klienta.
2. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – podstawa prawna: art. 21 RODO.
a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli PLANIKA SP. Z O.O. przetwarza ich dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, takiego jak np. marketing produktów PLANIKA SP. Z O.O., prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Serwisów oraz ułatwienie korzystania z Serwisów, a także badanie satysfakcji Klienta;
b) Rezygnacja drogą elektroniczną z komunikacji marketingowej dotyczącej produktów lub usług będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowanie w tych celach;
c) Jeżeli sprzeciw Klienta jest zasadny i PLANIKA SP. Z O.O. nie ma innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw, zostaną usunięte.
3. Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.
a) Klient ma prawo żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych;
b) Klient ma prawo żądania usunięcia niektórych danych osobowych, jeżeli:
a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
b. Klient cofnął zgodę w zakresie, w jakim dane osobowe były przetwarzane na podstawie zgody;
c. Klient wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega PLANIKA SP. Z O.O;
f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, PLANIKA SP. Z O.O. może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega PLANIKA SP. Z O.O.. Dotyczy to w szczególności: imienia, nazwiska, adresu e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług PLANIKA SP. Z O.O. lub dodatkowo adresu zamieszkania/korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania – podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Klient ma prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie takiego żądania, do czasu jego rozpatrzenia, uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie wiązałoby się z przetwarzaniem danych osobowych objętych takim żądaniem. Ponadto PLANIKA SP. Z O.O. nie będzie wysyłać żadnych wiadomości, w tym komunikatów marketingowych.
b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych w następujących przypadkach:
a. Gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych; wówczas PLANIKA SP. Z O.O. ograniczy ich wykorzystanie na okres pozwalający sprawdzić prawidłowość danych osobowych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
b. Gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a Klient zamiast usunięcia danych żąda ograniczenia ich wykorzystywania;
c. Gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane, ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. gdy Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta.
5. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.
a) Klient ma prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo do
a. uzyskania dostępu do swoich danych osobowych;
b. uzyskania informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych osobowych albo o kryteriach ustalania tego okresu (jeżeli określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach Klienta wynikających z RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
c. uzyskania kopii swoich danych osobowych.
6. Prawo do sprostowania – podstawa prawna: art. 16 RODO
a) Klient ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując swoje żądanie na adres poczty elektronicznej wskazany w Polityce Prywatności.
7. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.
a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych. Klient ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w pliku csv, który jest powszechnie używanym formatem nadającym się do odczytu maszynowego, umożliwiającym przesłanie przetwarzanych danych innemu administratorowi danych.
8. W przypadku chęci skorzystania przez Klienta z któregokolwiek z powyższych praw, PLANIKA SP. Z O.O. spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – PLANIKA SP. Z O.O. nie jest w stanie spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz o działaniach własnych.
9. Klient może składać skargi, pytania lub wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji tego prawa.
10. Klient ma prawo żądać od PLANIKA SP. Z O.O. przekazania kopii standardowych klauzul umownych, kierując zapytanie w sposób wskazany w Polityce Prywatności.
11. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia jego praw dotyczących przetwarzania danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.
Artykuł 5 – Zmiany w Polityce Prywatności
1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym PLANIKA SP. Z O.O. z wyprzedzeniem 7 dni.
2. Wszelkie dodatkowe pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: [email protected].
3. Data ostatniej zmiany:13.10.2025.